News
Event date : 2 October 2015
16-18h
Télécom ParisTech, rue Barrault, Paris XIII
Innovation

On the occasion of its annual day, the pulpit "Big Data Insights & Market" of Télécom ParisTech offers a public session on the digital transformation of the business by big data.

If Big Data technologies are often implemented at the enterprise service on specific aspects, such as marketing and customer relationship management, predictive maintenance and detection of fraud, experience shows that the launch of a project often snowball, leading other projects on sometimes very different aspects. The "data" strategy grows and finds its legitimacy at all levels of the company, and could become a major lever of its transformation.

This day is an opportunity for the Chair to present to the public an overview of his research and share feedback.

Program (in french)
Vivek Badrinath, directeur général adjoint en charge du marketing, du digital, de la distribution et des systèmes d'information d'AccorHotels. Il présentera sa vision du Big Data et son rôle dans la transformation digitale du groupe Accor.
Suivra une table ronde sur le thème de la transformation digitale de l’entreprise avec la participation de :
• Frédéric Burtz, Directeur Technologie et Innovation de la Direction Digital SNCF et Président du comité de pilotage de la Chaire
• Philippe Poirot, Directeur du développement digital, transformation et qualité du Groupe BPCE
• Michel Elmaleh, Associé membre du Comité Exécutif et responsable Marketing, Innovation et Offres chez Deloitte France
• Alain Monzat, Responsable Pilotage et Innovation, Direction Digital IT du Groupe Rocher

Inscription free but mandatory.